Magdalena Marchewka<br>
<div>instruktor śpiewu<br>Wrocław</div>

Magdalena Marchewka

instruktor śpiewu Wrocław

Wielowymiarowa wokalistka wykonująca muzykę różnych stylów od opery (Opera na Zamku w Szczecinie, wcześniej Opera Wrocławska, Opera Krakowska, Teatr Muzyczny Movimento), przez operetkę i piosenkę kabaretową (obecnie Teatr Scena Kamienica we Wrocławiu, wcześniej Teatr Muzyczny w Łodzi), muzykę folkową (Zespół Percival – trasy koncertowe Wild Hunt Live z oryginalną muzyką z gry Wiedźmin, koncerty z historyczną muzyką słowiańską), po pieśni i romanse rosyjskie, pieśni neapolitańskie, piosenki francuskie, muzykę filmową i musicalową. Kreowała rolę Iris w światowej francuskiej premierze współczesnej opery Guru Laurenta Petitgirarda.
W sezonie 2017/2018 roku występowała w Operze Wrocławskiej w Kandydzie Bernsteina, Skrzypku na dachu Bocka, Opowieściach Hoffmanna Offenbacha, Krakowiakach i Góralach Bogusławskiego/Stefaniego, a także w spektaklach Carmen i Poławiacze pereł Bizeta, Traviata, Nabucco, Oberto i Trubadur Verdiego, I Caputeli e i Montecchi Belliniego, Zemsta nietoperza Straussa, Faust Gounoda, Borys Godunow Musorgskiego, Madame Butterfly Pucciniego, Zakaz miłości Wagnera, Fidelio Beethovena, Orfeusz i Eurydyka Glucka, Najdzielniejszy z rycerzy Pendereckiego, Król Roger Szymanowskiego oraz Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego.
W 2015 wystąpiła w roli Adiny w Napoju miłosnym Donizettiego, w Teatrze Muzycznym Movimento w Czechowicach-Dziedzicach oraz w Operze Krakowskiej w spektaklu Opera Bez Ograniczeń kreując role (fragmenty partii) Rozyny (Cyrulik sewilski) i Frasquity (Carmen).
W czasie studiów, w 2014 zadebiutowała na scenie Opery Krakowskiej w roli Hrabiny w Weselu Figara Mozarta, a w 2013 jako Księżniczka Mi w Krainie uśmiechu Lehara w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Magdalena Marchewka muzyczną edukację rozpoczęła w 2001 roku Legnicy w klasie skrzypiec. Naukę śpiewu rozpoczęła w 2006 roku w klasie mgr Agnieszki Justyny Szumiło i kontynuowała podczas studiów wokalnych w Akademii Muzycznej w Łodzi (klasa prof. Beaty Zawadzkiej-Kłos) i Akademii Muzycznej w Krakowie (klasa dr hab. Marka Rzepki), którą ukończyła z wyróżnieniem w 2015 roku. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich znakomitych artystów i pedagogów: Teresa Żylis-Gara, Ingrid Kremling, Elisabeth Wilke, Ella Susmanek, Mariusz Kwiecień, Paul Esswood, Jerzy Artysz, Stephan MacLeod, Marek Rzepka, Marek Drewnowski i Ryszard Karczykowski. Zdobyła kilka nagród: II Nagroda – Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Imricha Godina we Vrablach, Nagroda Specjalna ZASP – Międzynarodowy Konkurs Wokalny Złote Głosy w Warszawie i Wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Barbary Kostrzewskiej w Rzeszowie. W 2015 roku nagrała Pieśni żydowskie op.17 Mieczysława Weinberga z pianistą Łukaszem Dębskim, a w roku 2018 płytę z autorskimi aranżacjami polskich pieśni patriotycznym z pianistą jazzowym Pawlem Wrzecionowskim. Występowała za granicą w Niemczech, Czechach, Hiszpanii, Słowacji i Uzbekistanie, a w Polsce w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Olsztynie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Jeleniej Górze, Szczecinie, Łodzi, Legnicy, a także w mniejszych miejscowościach. Obecnie koncertuje najwięcej z repertuarem operetkowym, musicalowym, filmowym i piosenką francuską Pracowała z wieloma znakomitymi dyrygentami: Laurent Petitgirard, Marcin NałęczNiesiołowski, Jarosław Thiel, Piotr Borkowski, Paweł Przytocki, Wojciech Rodek, Tomasz Tokarczyk, Franck Chastrusse, Volker Perplies, Tadeusz Szlezer, Andrzej Kosendiak, Vladimir Kiradijev, Paul Esswood, Giovanni Antonini, Ernst van Thiel, Milos Krejci, Rafał Delekta, Michał Kocimski i Adam Banaszak. Od kwietnia 2016 roku prezes Fundacji Promocji i Rozwoju Sztuki „SOPRANO”. Od sierpnia 2018 roku prowadzi własne Studio Pięknego Głosu we Wrocławiu jako pedagog śpiewu.