Anna Warecka<br>
<div>instruktor śpiewu<br>Łódź</div>

Anna Werecka

instruktor śpiewu Łódź

Debiutowała w Teatrze Wielkim w Łodzi partią Amastris w studenckiej premierze opery Serse G. F. Haendla. Rok później zagrała rolę Cherubina w Le Nozze di Figaro W. A. Mozarta.

W 2012 roku zdobyła nagrodę dla NAJLEPSZEGO MEZZOSOPRANU podczas 2° Concorso Internazionale di Canto Lirico „Franca Mattiucci” w Canelli (Włochy).
W grudniu 2009 roku wykreowała partię tytułową w operze Giulio Cesare in Egitto G. F. Haendla pod kierownictwem muzycznym Paula Esswooda. W 2011 roku wzięła udział w międzynarodowym tournée koncertowym, śpiewając partię altową w Mszy h-moll J. S. Bacha pod dyrekcją Sigiswalda Kuijkena w ramach L’Académie baroque européenne d’Ambronay.

W 2012 roku zaśpiewała partię Angeliny w operze La Cenerentola G. Rossiniego podczas Festiwalu Operowego w San Remo we Włoszech. Latem 2013 roku wykreowała rolę Rozyny (Il Barbiere di Siviglia) podczas festiwalu OpernAir Gars w Gar sam Kamp (Austria).

Współpracuje z cenionymi dyrygentami, takimi jak: Alberto Zedda, Paul McCreesh, Sigiswald Kuijken, Paul Esswood, Angelo Guaragna, Cristian Orosanu. Brała udział w wielu festiwalach muzycznych i aktorskich. Były to m.in. Festival d’Ambronay, Pavia Barocca, Festival International Toulouse les Orgues, Wratislavia Cantans, Musica Moderna, Eye on Culture Festival. Dokonywała nagrań dla Telewizji MEZZO, firmy fonograficznej DUX, TVP Łódź, Radia Łódź.

Wraz z pianistką jazzową Leną Ledoff zainicjowała szereg projektów artystycznych łączących różne style muzyczne m.in. Jazz Loves Barock, SopranoForte- Od Klasyki do Broadwayu, Duety Miłosne.
Od 2013 roku współpracuje z Teatrem Nowym im. K. Dejmka w Łodzi (spektakl muzyczny Leningrad – Łódź w reżyserii Z.Jaskuły).
Działalność pedagogiczną rozpoczęła jako wykładowca na Akademii Muzycznej w Łodzi. W tym samym czasie rozpoczęła współpracę z Ośrodkiem Kultury Górna gdzie prowadziła Studio Piosenki, a następnie Studio Musicalowe. Wielokrotnie miała okazję prowadzić liczne warsztaty wokalne zarówno w zakresie śpiewu klasycznego, jak i wykonawstwa specjalistycznego (muzyka barokowa, musical, piosenka aktorska).